17. aprill 2015

Banaanijäätised





Kuna uueks pereliikmeks on võimas köögikombain, jagan mõnda jätsi tegemise ideed, mida seoses uue masinaga viimasel ajal palju teinud olen :) Kirjutasin puuviljajäätistest juba, aga neid pole kunagi liiga palju.

Jätsi jaoks panen u 10 magusat banaani kooritult ja tükeldatult karbiga või ziplock kotikeses sügavkülma. Lasen külmetuda vähemalt 6 tundi (tavaliselt üleöö või panen hommikul külma, et päeva lõpuks võtta oleks). Enne valmistamist lasen banaanidel toasoojas olla ca 15 minutit ning siis köögikombaini. Tavaliselt teen kahes osas.
Nii kaua lasta masinal töötada, kuniks valmima hakkab hele kreem. Ma aega ei ole võtnud, kuid kauem kui 5 minutit sellega ei lähe - tundub, et isegi vähem.

Esimesel pildil olevale kirsi-banaanijätsile lisasin masinasse peotäied kirsse, mille suvel külma panin. Kirsid jätsin kuniks valmistamisajaks külmikusse üles sulama. Tulemuseks on nii armas roosa värving :)


Mis mulle veel meeldib, on see, kui mu jahedal banaanikreemil on värsked puuviljatükid. Mangoga on eriti maitsev. Pool mangost segan kombainis banaanide sisse ja poole lõikan kuubikutena peale. Olen juba päikese käes toidukordi nautimas käinud - nii hea ja soe juba.
Olin ka vaimustunud üpriski suureks kasvanud karulaugust, kuid maitsemeel sellest koos magusate puuviljadega vaimustunud ei olnud - seega seda ma ei lisaks, pigem midagi muud mahedat rohelist.
Noori naate panen pidevalt peotäied smuutidesse :) Ootan, millal piparmünt ja meliss juba valmis oleksid, saaks nämmisid mindijätse teha.


Muidugi armastan ka kõige lihtsamat & maitsepuhtamat jäätist. Ainult banaanid ja minu isu on rahuldatud :)


Olen pannud ka kuivatatud marju, kuid eelistan värskeid või külmutatud/ülessulatatud marjakesi. Rohkem mahlakust :) Kuivatatud marjadest sobivad mooruspuumarjad, rosinad, goji, mustikad, jõhvikad.. fantaasia on piiritu. Avapildil oleval jätsil on kuivatatud mustikad & jõhvikad. Kõik kuivatatud puuviljad-marjad kuuluvad magusate viljade kategooriasse. Soovitan enne tarvitamist vähemalt pool tundi leotada - nii tärkavad nad justkui elule tagasi.

Mul on veel rohkelt ideid, kuid praegu soovisin jagada neid kergeid igapäeva ampse. Varsti miskit eriti lahedat! :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar