31. august 2014

Pirni smuuti

ÜLE POOLE LIITRI




2 banaani
10 pirni (mul on pisikesed koduaia omad, suurtest pirnidest piisab 2-3 tükki)
Veerand klaasi vett
Soovi korral salatit, melissi, piparmünti (tuleb ilmagi väga maitsev)

Lõputu pirnivaru tõttu valmis taas üks mõnus joogike :) Kuna ma ei osta poepirne kunagi, siis on praegune Eestimaa pirnide hooaeg minu jaoks lausa ekstraordinaarne. Tore, et salatki veel kasvab.
Kodupirnid julgelt koos koortega blendrisse ning samuti ei ole vaja südamikke eemaldada, ainult puitunud varred. Koostisosad saavad kiirelt lisatud ning blenderdada kuni kreemja konsistentsini :) Seda smuutit tuleb koheselt serveerida (kui oluline on värv), kuna pirn hakkab kiiresti oksüdeeruma (st muutub pruunikaks) peale purustamist. Koor on viljadel kaitsekihiks.
Mu smuutid võivad tunduda sarnased, kuigi tegelikult tuleb iga kord uus huvitava maitsega. Samuti ei blenderda ma kõike, mis pähe juhtub - lihtsuses peitub võti. Ma ei näe vajalikuks lisada juurde jääkuubikuid, et teha peenemat sorti frappet või miskit säärast, kuna kõik külm aeglustab seedeprotsesse ehk see ei alga enne, kui magu on soe. Toasoojad puuviljad on kehale sobivad. Jätan oma puuvilja smuutidest välja ka juurviljad. Trofoloogia alustel ei kombineeru puuviljadega miski peale roheliste lehtede ja nende endi. Ka erinevad puuviljad vajavad erinevaid ensüüme ja seedimiskiirust. Mul on need tabelid ja põhitõed juba peas, seega on söögivalmistamine toidu kombineerimist jälgides lihtne. Ning kasulik :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar