23. september 2014

Kuivatatud kookoslaastud





1 kookos ehk 300 grammi värsket viljaliha = 160 grammi kuivatatud kookost

Kuna mulle meeldib teha asju ise ja teada, kus kohast ja kuidas minu toidulauale asjad tulevad, siis olen ette võtnud ka kookoslaastude kuivatamise. Mõnes retseptis hea kasutada või niisamagi näksida :) Protsess on imelihtne. Haamriga mõned tonked kookose koore vastu ja viljalihake ongi väljas.





Mütsike maha lõigata ja kookosvedelik välja. Mulle meeldib see otse kookosest ära juua - tekitab erilise troopika tunde nagu istuks palmi all päikese käes :)



Pähklike teha blenderdamiseks peenemateks tükkideks ja vuristada kuni laastudeks. Kanda ühtlaselt ja mitte kuhjana kuivatusalustele kuivama 40 kraadiga 8-ks tunniks.  Täiesti kaunid laastud tulevad välja :) Restidele ei tasu unustada, kuna muidu küpsevad hoopis kollaseks ära. Mulle sobivad nad koos pruunika koorega, mis ei avaldu muuna kui aint värvina. Kuid puhas-valgete helveste jaoks enne blenderdamist ilmselt siis koorida.




Kui tahta selliseid kookoslaaste nagu viile, on hea need koorijaga sellisteks ribadeks tõmmata. Värske kookos on ka nii nämmi :) 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar